tisdag 23 april 2013

Träning

Jag har ju alltid tränat ganska mycket, men även haft många perioder där jag inte tränat. I januari i år körde jag igång ordentligt med mycket cardio, väldigt mycket intervallträning, men ingen styrka. Blev dock ordentligt sjuk en längre period i februari och den månaden blev det inte mycket träning alls utan handlade mest om återhämtning.

Av en slump hittade jag en sida på nätet där en tjej gav ut gratis träningsprogram/pass online på www.myomytv.com. Hon hade alltid med en video av passen, så att man kunde se hur övningarna skulle göras. Det mesta var med Kettlebells och med din egen kroppsvikt och framförallt intervallträning. Älskade dessa program och att få använda Kettlebells! Riktigt roliga träningspass.


Via hennes sida kom jag in på GetGlutes.com som är ett "community" där man prenumererar på träningsprogram månad för månad och man får coachning och peppning. Du får ett träningsprogram som du kör i 4 veckor och sedan för varje ny månad får man ett nytt program. Där finns även ett forum som man kan fråga "coacherna som är tre stycken" eller andra medlemmar om råd. Som att ha en egen PT, men för bara typ en hundring i månaden! Klart värt pengarna...


Programmet är fokuserat på rumpaaaa.... haha. Nämen, det är styrkeprogram med fokus just på att lyfta och forma rumpan. Resten av kroppen kommer att formas automatiskt, eftersom man kör väldigt tung och tuff styrketräning även för resten av kroppen, 3 pass styrka och 3 pass cardio. 3 pass styrka ska man alltid köra och sen kan du själv välja att lägga till hur många cardio du vill. Jag kör 3 styrkepass och 2 cardio, alltså 5 ggr/veckan! Inne på min andra månad och jag har aldrig tyckt att träning är så roligt och fantastiskt som nu!

Igår gjorde jag rekord i "sumo marklyft". Körde 12x60 kg, 12x60 kg, 6x65 kg och sen 5x70 kg! Och bara förra veckan kunde jag inte ens rubba 70 kg över huvud taget! När man bygger upp styrka och blir starkare är det ju ett bevis på att man bygger muskler och när man bygger muskler bränner man mera fett!

sumo marklyft

3 kommentarer:

  1. Natur begåvning med Naturgraft!Du är starkare än du tror!

    SvaraRadera
  2. Jag får nöja mig med kondition...kroppen säger ifrån så fort jag försöker mig på nåt som inverkar på den "gamla" inflammationen i nacken/ryggen :-(
    MariaG

    SvaraRadera
  3. Ja, ta det lugnt Maria och lyssna på kroppen. Inte kul om man blir skadad och då kan man ju inte träna alls...

    SvaraRadera