fredag 26 april 2013

Intervallträning 25 min

 Min käraste och bästaste intervalltimer!
 
 Sköna träningshandskar
 
Så nöjd med dojorna!
 
Upplägget för dagens träning:
 
Uppvärmning 10 min rask promenad på löpbandet med hastighet 6,5 km/h. Sedan satte jag min interval timer på 7 st "cykles" med 45 sekunders arbete och 15 sekunders vila. Körde totalt 3 st rundor med ca 1-2 min vila mellan seten. Dessa kördes med KettleBells. Totalt ca 25 min workout+uppvärmningen förstås! Svettigt värre!

Skriver övningarna på engelska, eftersom jag inte vet vad dom heter på svenska och för att det är lättare för er att kolla på tex. YouTube hur övningarna ser ut och hur man utför dom. Internationellt språk för KB helt enkelt.
  1. “Thruster” (höger)
  2. “Thruster” (vänster)
  3. Hand-to-Hand KB Swing
  4. Alternating Bent Over Ballistic Row
  5. Stand-Kneel-Stand (höger)
  6. Stand-Kneel-Stand (vänster)
  7. Plank

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar