onsdag 4 juni 2014

Stark starkare starkast...


Oj oj vilket styrkepass jag körde igår... Ökar på med vikterna varje gång :) Vågar jag testa 120 kg i knäböj nästa vecka och 130 kg i marklyft? Det är ju så nära nu....

Gårdagens pass med bla sumo marklyft och knäböj:

  • Sumo marklyft: 3x105 kg, 3x115 kg, 3x110 kg
  • Knäböj: 3x90 kg, 3x100 kg, 3x110 kg

Det går att träna riktigt tung styrketräning på lågkolhydratkost. Det blev ganska lite mat igår, men vissa dagar äter jag mindre medans andra dagar blir det betydligt mer mat. Jag lyssnar på kroppen ;)

Gårdagens mat såg ut så här:
FRUKOST: 1 kopp svart kaffe med 1 msk Upgraded Brain Octane Oil
LUNCH kl 12:00: 3 kokta egologiska ägg med några matskedar Skagenröra (1,5 g kolhydrater/100 g)+ grönsaker till det
Innan träning: BCAA aminosyror + 1 msk Upgraded Brain Octane Oil
Efter träning: BCAA aminosyror
MIDDAG kl 18:30: Ugnsstekt kycklingfilé med Bregott och grönsaker

Här får ni några bilder på hur mina måltider kan se ut! Jag äter för det mesta mejerifritt (med undantag smör och hårdost) och om jag väljer mejerier, så undviker jag komjölk och äter get- eller fårmjölksbaserade produkter.

Om ni undrar vad Upgraded Brain Octane Oil är för något och varför det är så bra för dig, så kommer det ett inlägg om det snart ;) Sedan jag började använda den vill jag inte vara utan den....

Kokta ekologiska ägg med skagenröra

Kräftstjärtar med skagenröra

Tunnt skivad grillad rostbiff

Pulled beef med wokgrönsaker

Upgraded Brain Octane Oil
från Succeeder.se

3 kommentarer:

  1. Har du något mål med din träning, förutom då att må bra ;) har du tänkt tävla nåt typ i "starke man " (såg det på TV igår) eller nån annan "gren" eller vad man säger :-)
    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu har jag inget riktigt mål.... tränar för att det är så otroligt kul, men tanken har slagit mig (och andra som påpekat) att jag borde ställa upp i någon form av styrketävling :) Brorsan säger att så stark som jag är nu skulle jag kunna få bra placeringar i såna tävlingar :)

      Radera
  2. Tror också du skulle ha en stor chans att få fina placeringar på nån typ av styrketävling!!
    M

    SvaraRadera