torsdag 12 juni 2014

VILA

Jo, ni läste rätt! Emelie och jag har beslutat oss för att vila hela den här veckan... ingen träning alls! Ibland behöver kroppen ett break.

Emelie har värsta skavsåren under fötterna efter att ha haft högklackat på avslutningen. Hon som bara använder högklackat max 1 gång per år. Hon kan knappt gå och jag själv känner mig inte alls i form.... usch! Latmasken har bitit mig i rumpan... haha. En liten formsvacka, men hela världen går inte under bara för att man vilar i en vecka och kroppen kommer säkert att tacka oss för det! Har ni hört uttrycket "vila dig i form"? Det är det vi gör... haha ;)

Jag som hade tänkt att slå rekord i marklyft och knäböj den här veckan, men men... Våran sista vecka med det här schemat, men vi kör på nästa vecka istället starkare än någonsin hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Jag har också "vila" latmasken har kommit hit med, saknar den där lusten just nu och då är det bättre att låta det vara, mitt huvud har ju inte riktigt varit i form heller...hoppas lusten återkommer efter helgen både hos er och mig
    :-D skön helg!!
    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ganska skönt faktiskt att bara vila.... Jag är ju så van vid att träna minst 4 ggr/veckan utan avbrott, så det sitter i ryggmärgen och nu funderar väl min kropp på vad det är jag håller på med? hehe.... Jag hoppas på att jag känner mig som en ny människa efter helgen och hoppas att du gör det med! :)

      Radera