onsdag 18 juni 2014

Det gör ont....

Det gör det faktiskt! Styrkelyftning är en farlig sport... haha. Jag har börjat köra utan handskar för att få ett bättre grepp om stången vid tex. marklyft. Sedan att skinnet på händerna följer med vid lyftet är sånt man får räkna med eller?!!


Igår var Emelie och jag tillbaka på gymmet igen efter en veckas vila. Det tog emot att åka dit och jag försökte att hitta på en massa ursäkter bara för att slippa och för kunna fortsätta lata mig (för latmasken hade fått ett ordentligt grepp om mig ska ni veta).... Tur att jag har Emelie som pushade mig att åka i alla fall. Vi hade ju redan planerat in detta och då kan man inte banga tyckte hon!

Gjorde ett nytt pers i sumo marklyft 120 kg och det var då skinnet fastnade på stången... haha och jag kunde inte öka på mer utan fick snällt plocka bort 10 kg och göra ett till lyft. Sedan kunde jag inte fortsätta! Gjorde för ont i handflatan :( Kände att jag var stark och hade nog krafter kvar för att prova 130 kg, men jag får testa igen när huden läkt ihop.

Min serie såg ut så här: 3x105 kg, 3x110 kg, 1x120 kg, 1x110 kg

Som sagt:
"VILA DIG I FORM!"
:) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar