torsdag 22 maj 2014

Nytt tränings schema

Älskar när Emelie och jag får ett nytt tränings schema! Dagen efter har man alltid världens träningsvärk :)

Första passet i måndags var ett riktigt styrkelyfts pass med alla basövningarna. Man kör få repetitioner och så tungt som du bara kan. Vecka 4 på detta schema har jag bestämt mig för att klara av 130 kg i marklyft, 60 kg i bänkpress och 120 kg i knäböj!!! ;) Tror ni att jag lyckas? Jag tror på mig själv... hehe

Jag vet att jag klarar av mer i knäböj än vad jag tar just nu, men jag har fått en "svajning" en gång när jag körde ganska tungt och rädslan att ramla sitter lite i bakhuvudet! Dock parerade jag det ganska bra, men känslan var lite otäck....

Så här körde vi i måndags:

  • Knäböj 3x85 kg, 3x90 kg, 3x95 kg
  • Bänkpress 3x50 kg, 3x50 kg, 3x50 kg
  • Sumo Marklyft 3x100 kg, 3x105 kg, 3x110 kg (wohoo!!!)
  • Militärpress 8x30 kg, 8x25 kg, 8x25 kg
  • Framåtböjd Rodd 8x35 kg, 8x37,5 kg, 8x35 kg
Skriver oftast ner i förväg vad jag ska ta för vikter,
men plötsligt kan jag få för mig att jag måste öka på mer ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar