måndag 12 maj 2014

Helgens underbara mat och träning

träning
Träningen satt som en smäck! Jag hade världens träningsvärk i lördags och det var riktigt jobbigt att träna i söndags med en kropp som värkte, men det var bara att bita ihop och köra på! Helt underbar känsla efteråt!

Jag åt en underbar middag i lördags. Vi gjorde ugnsbakad lax och till det hade jag gjort en krämig vitkålsgratäng gjord på kokosgrädde istället för vanlig grädde. Riv vitkål och lägg i en form, salta och peppra, riv ost och strö över, häll över kokosgrädde så att det nästan täcker all vitkål och skjuts in i ugnen ca 225 grader i ca 15-20 min. Mums fili babba! Krämig och god!


ugnsbakad lax med vitkålsgratäng

Såååå gott!
Lite snacks hade vi till Eurovision Song Contest ;) Jag rostade mandlar i en het panna med cocosfett i, strödde steviaströ och kanel över mandlarna och blandade runt ett tag. Häll seddan upp mandlarna på bakplåtspapper och strö på mer kanel och sötströ. Låt svalna.

Lite kvälls snacks:
chokladmousse och kanelmandlar
Chokladmoussen är gjord på ingredienser från Succeeder. Så len och fin den blev! 3 dl kokosgrädde, 2,5 msk smält kokosolja, 2 äggulor, 3-4 tsk chocolate powder, 1 krm vaniljpulver, 2 msk smält kakaosmör, sötning efter smak. Blanda allt och in i frysen i ca 30 min tills moussen fått fin konistens.








2 kommentarer:

  1. Men gudars så gott allt låte!!! Rostade mandlar låter toppen! Detta måste provas, fast undrar om man kan använda kakao istället för choklad pulvret du har till moussen? Eller finns det något annat som liknar?
    /Pernilla G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du kan använda 2 bitar mörk choklad (över 70%) eller vanlig kakao går också bra! Lycka till! ;)

      Radera