tisdag 25 februari 2014

Tillbaka till vardagen!

Ojdå... hade jag en blogg? ;)

Jag har kommit hem från Thailand och är tillbaka på jobbet och vardagen. Vi hade en helt underbar semester och jag känner mig utvilad och full av ny energi! Maten fungerade hyfsat bra. Vi åt för det mesta Thai mat, men det slank även ner några glassar och banana pancakes ;) Kände dock att sockermonstret inte fick tag i mig och jag hade allting under kontroll. Medvetna val!

Jag hann faktiskt träna ett par gånger i hotellets fitness rum och simmade ett par längder i den enormt 200 m långa poolen. Så jag har inte varit helt på latsidan ;)

Smider lite planer för en ny deff på 8 veckor med start den 1/3! Ingen som vill hänga på? Jag tycker att det är så kul att följa ett schema eller deffa, eftersom man får så otroligt bra resultat + att jag mår som en primadonna.

Nu är tanken att jag ska orka hålla mig till min dietplan i 8 veckor och då måste jag planera noga, så att jag ska tycka att det är kul och att det inte ska kännas jobbigt. Jag ska inte behöva gå hungrig och grinig. Det gör man inte heller med lågkolhydratkost, vilket är så jäkla unikt jämfört med lågfett dieterna där man oftast blir helt besatt av mat och det enda man tänker på hela dagen är när ska man få äta nästa gång. Pratar bara om mina egna erfarenheter.

Återkommer med mitt nya upplägg precis innan jag börjar med deffen!

Här kommer dock några bilder från underbara Thailand!













2 kommentarer:

  1. Jag skulle verkligen behöva en deff nu känner jag!! Vet med mig att jag behöver ett schema, annars lullar jag ut i periferin allt som oftast!;) Kanske jag hakar på dig!
    /Pernilla G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul! Jag känner att man måste skärpa till sig ibland för att få ordning på sina matvanor igen. Haka på du! :)

      Radera