onsdag 26 februari 2014

Lövbiffsrullader med ugnsgrönsaker

Jag åt en sån enkel, men riktigt god middag igår. Jag brukar oftast bara kasta ihop något och orkar inte fixa och trixa med middagen. Det ska vara snabbt och enkelt! Igår kände jag däremot att jag ville äta något gott. Jag hade köpt lövbiff och tänkte fylla den med Gorgonzola. Sagt och gjort och det blev riktigt smarrigt!
Till ugnsgrönsakerna går det bra att använda vad ni tycker bäst om.

Mums!

För 2 personer:

  • 4 st stora lövbiffar
  • 1/2 paket Gorgonzola
  • salt och peppar
  • vispgrädde
Salta och peppra lövbiffen.
Smeta på Gorgonzolaosten och rulla ihop till en rulle. Sätt fast med en tandpetare.
Stek på båda sidorna lite hastigt.
Häll i lite vispgrädde och låt det puttra i några minuter. Vänd rullarna några gånger.

Ugnsgrönsaker
  • Broccoli
  • Vitlöksklyftor
  • Squash
  • Paprika
  • Cocktailtomater
  • Fetaost
  • Olja
Smörj en ugnsform med oliv- eller rapsolja.
Dela grönsakerna i ungefär lika stora bitar och lägg i ugnsformen.
Smula över fetaosten.
Skjutsa in formen i ugnen ca 225° i ca 10 min. Jag har varmluftsugn, så tiderna kan variera.
Ta ut formen och häll över grädde och stoppa in i ugnen igen i ca 15 min.
Låt stå en stund innan servering.

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset, detta blir min och familjens kvällsmiddag i dag.

    SvaraRadera