fredag 26 april 2013

FREDAG

Oj, vad jag älskar fredagar! Så skönt att man har hela helgen framför sig :)

Vad står på schemat idag då? Jo, på jobbet har jag fullt upp med att förnya våran hemsida som ska lanseras inom dom närmaste veckorna tillsammans med vår nya webshop. Tänkte dock smita lite tidigare idag för att åka och träna ett cardiopass, intervaller med kettlebells osv.

Middagen består av tacos som vanligt, men det är gott! Jag äter ju tacos på mitt sätt dvs. inget tortillabröd, tacoskal eller nachos. Ingen gräddfil heller, eftersom jag inte äter mejerier. Jag tar faktiskt bea, majonäs eller en klick vispad kokosgrädde. Osten hoppar jag också över, men massor med grönsaker blir det till. Jag använder inte heller den vanliga tacokryddmixen, eftersom den innehåller alldeles för mycket socker för mig, men dom andra äter ju det. Jag kryddar "mitt" köttfärs med hemmagjord tacokryddmix som är jättegott!

Här kommer receptet om ni vill prova:


Blanda ihop allt.

Ingredienser:
1,5 tsk salt
1 tsk vitlökspulver
2 tsk chilipulver
1 tsk spiskummin
1 tsk lökpulver
2 krm cayennepeppar
2 tsk paprikapulver

Receptet kommer från: lchfrecept.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar