torsdag 25 april 2013

Bilhelvete

Lingonveckan gör sig påmind som vanligt med lite extra sug på både det ena och det andra.... dock inte på sötsaker vilket jag är otroligt tacksam över, men däremot tror jag att jag lätt "överätit" kokta ägg... haha

Idag har jag haft vilodag och det behövdes efter rumptortyren igår. Har dock varit upptagen med annat hela eftermiddagen och kvällen. Volvon lämnades in för reparation av AC:n imorse och då fick jag lov att köra min kära man till jobbet och på eftermiddagen fick jag snällt hämta honom för att sen hinna hämta ut Volvon innan verkstaden stängde kl 16. Den trasiga AC:n upptäcktes vid servicen för ett par veckor sedan och just nu är jag en fattiglapp (säger jag som letar efter resor)!

Servicen gick på hela 7000:- och reparationen skulle ha kostat 14000:- MEN tur nog täckte försäkringen det hela och vi behövde bara pröjsa 3000:- i självrisk. Bilhelvetet kostade mig ändå 10000:- den här månaden och vi som köpte en lite nyare bil förra året (årsmodell -08) än våran gamla för att just "slippa" hålla på och laga den. Jo, tjena mittbena!!!
 
Senare så åkte vi på öppet hus på ett av dom gymnasium som Emelie har sökt till. Det här ligger på Midsommarkransen, så det blir en bit att åka för henne med både buss, tåg och tunnelbana. Tar ca 1 h dit och 1 h hem. Skolan såg helt ok ut och Emelie hade förberett med några frågor som några av eleverna svarade på. Linjen som hon tänkte gå heter Handel & Administrationsprogrammet med inriktning handel & service. På lördag ska vi till Södertälje och kolla på det andra gymnasiet. Det tar dock lika lång tid för henne att ta sig dit som till Midsommarkransen. Vi får väl se hur det ser ut.
 
Nu ska jag fortsätta med att söka resor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar