tisdag 30 april 2013

ang. Hunger

Det roliga är att många kanske reagerar på att "nämen herregud vad lite du äter"!, men jag är ju inte speciellt hungrig med den här kosten och när jag väl äter, så är det ju inga fjuttiga och små kalorisnåla måltider utan lunchen tex. min Magic Bullet Coffe landar på ca 350 kcal och min middag fyller på mellan 600-1000 kcal ibland mindre och ibland mer. Ibland blir det ett litet kvällsmål, men totalintaget för dagen landar väl oftast på ca 1000-1500 kcal/dag.
Nu räknar man ju inte kalorier när man äter LCHF, men när jag fört in i kostdagboken om vad jag äter, så får man ju kcal mängden uppdaterad. Lyssnar på kroppens signaler och äter när jag är hungrig och slutar att äta när jag är mätt. Vissa dagar är jag hungrigare än andra och då äter jag mer och vissa dagar kanske det räckte med bara 900 kcal, eftersom jag inte var mer hungrig än så just den dagen.

Som sagt, ät när du är hungrig och sluta äta när du är mätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar