söndag 28 juli 2013

Imorgon

... ja, det blev inte att kicka igång min tre månaders deff idag utan det får bli imorgon på måndag som så många andra gör... haha.

Det blir dock lättare, eftersom jag börjar att jobba också. Veckan börjar med en vilodag och då passar jag på att lägga in min "fastedag" med 500 kcal.


Idag har vi åkt en snabbis ner till Nynäshamn och kollat på matfestivalen. Inte så mycket att se, men det var trevligt att ta en mjukglass och kolla ut över havet. Sen åkte vi till IKEA och tog en räkmacka och handlade en ny garderob till Emelie. Tomas håller på att sätta ihop den nu och inte är det lite skruvar, muttrar osv. i den medföljda påsen.

Jag ser verkligen framemot att köra hårt med kroppen och att förhoppningsvis se fina resultat om tre månader. Brorsan har satt ihop en riktig jäkla "cocktail" av alger, spirulina, vitaminer osv. Tur att man har en brorsa som läser till näringsterapeut och som läst om hormoner och alla olika vitaminbrister som man kan ha eller få.

Jag har bla. ett överskott av kortisol (stresshormon) som gör att hur mycket jag än tränar och äter balanserad kost, så blir det lite av plus minus noll av det hela. Jag får inte så mycket resultat med minskad underhudsfett som jag borde ha fått med tanke på min träning och mat. Nu ska jag få balans i mina hormoner med hjälp av kosttilskott samt att sänka mina kortisolhalter ordentligt. Kommer även att "turbo boosta" min ämnesomsättnig!

Ska ta förebilderna nu ikväll och dom kommer upp kanske om några veckor när jag kommit i fas igen med min kost och blivit "avgiftad" från alla kolhydrater och all överflödig vätska är borta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar