onsdag 22 oktober 2014

Starting Strength - 2 veckor

Nu har Emelie och jag kört Starting Strength programmet i två veckor och det känns riktigt bra! Tredje veckan börjar med ett Workout A idag.

Utvecklingen för två veckor ser ut så här efter att ha ökat på med 2,5 kg under varje pass:
  • 3x5 Knäböj: 80 kg -> 92,5 kg (denna övning kör man vid varje pass)
  • 3x5 Bänkpress: 45 kg -> 50 kg
  • 1x5 Marklyft: 100 kg -> 105 kg
  • 3x5 Militärpress: 25 kg -> 30 kg
  • 5x3 Frivändningar: 40 kg -> 45 kg

Vi får se hur länge jag kan öka på med 2,5 kg vid varje pass.... Knäböjen känns som att där går det ett tag till. Även i marklyften, men vi får se hur det funkar i dom andra övningarna. Annars kör man kanske bara ett set med viktökning och plockar bort den extra vikten ner till den vikten man hade föregående pass. Man gör så tills du klarar av alla 3 set med den nya vikten.

Det här är jättekul! Jag känner att jag blivit starkare, min ämnesomsättning har fått en boost och jag har så mycket energi! :)

Det är en styrkeklubb som kontaktat mig ett par gånger ang. om jag skulle vilja komma och provträna hos dom. Jag ska ta reda på lite mer om klubben och är verkligen nyfiken på att testa där. Då har man ju en instruktör som visar tekniken vilket är suveränt.

Här kommer några mat och träningsbilder från veckorna som gått....







2 kommentarer:

  1. Din matbilder är riktiga konstverk!! så fina, synd att äta upp dom ;-)
    Guuud vad kul med en klubb som hör av sig!! Du måste bara åka dit och kolla vad de har att erbjuda!! Spännande!

    kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... dom på jobbet tycker att jag är lite crazy som håller på och arrangerar mina luncher så där! Ja, det ska bli spännande att kolla upp den här styrkeklubben om det skulle kunna vara något för mig :) Hoppas det!

      Kram

      Radera