tisdag 16 september 2014

Att må bra är huvudsaken

Jag håller fortfarande på med Paleo och jag verkligen älskar att ha banan i min morgon protein shake eller i mina protein pannkakor.... Jag känner inget sug och jag känner mig mätt och belåten under hela dagen. Jag har massor med energi på gymmet och styrkan sitter där den sitter!

Även fast jag är 40 år gammal, så tog jag åt mig av kritiken när flera gjorde påpekanden om mina muskler på Instagram. Det började snurra en massa frågor i mitt huvud ifall jag började se ut som en man, började mina muskler bli för stora eller har jag bara blivit fet?

Nä ,vet ni vad! I början för ett par år sedan när jag började gymma mer seriöst och regelbundet, då var målet att bli smal och smärt, men det är inte målet längre. Jag vill ha en frisk och stark kropp och framför allt må bra! Jag gör inte detta för utseendets skull längre! Det är så skönt att det inte är en prioritering längre....

Nu när jag tränat riktigt tung styrketräning i ca 1,5 års tid minst 4 ggr/veckan, så har det hänt något.... Öhrmpf.... jag har nog gått upp ca 10 kg (so what?), MEN jag har fortfarande samma storlek i mina jeans som innan.... jag börjar se att jag har fått mer muskler och jag har blivit tajtare i kroppen.... jag har blivit otroligt stark OCH jag har aldrig mått så här bra i hela mitt liv! Där har vi det! Jag vill må så här bra resten av mitt liv och då är det bara att fortsätta köra på som jag gjort innan och om det betyder att mina muskler växer ännu mer och blir ännu större..... So What? Alltid provocerar det någon! Men det är mitt liv och jag hoppas att du också kan må lika bra som jag :)

Och självklart blir jag överlycklig om jag lyckas få en bild där mina muskler syns ordentligt.... vem skulle inte vara det? ;)


Gluten-, mejeri- och sockerfria Proteinpannkakor <3



2 kommentarer:

  1. Jag kan inte förstå hur folk kan reagera så som de tydligen gjort, jag slapp se det :-) Är det avundsjuka där nånstans i botten?? Jag är jätteavundsjuk på din energi, på ditt "eviga tränande" hade så gärna haft åtminstone hälften av det ....Det är så lätt att klanka ner på folk när man sitter vid ett tangentbord, men fler borde tänka efter före!!
    Må bra är helt klart viktigast!!
    Kör på du som vanligt, det mår du ju bäst av, och så skiter vi i alla som stör sig :-D
    kraaaam!!

    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp... tror också att det måste ligga avundsjuka någonstans! Jag skulle aldrig tex. gå och påpeka för någon mullig att " nu ska du nog inte lägga på dig mer.... det klär inte en kvinna att vara fet!" Det är väl lite samma tänk som "du börjar se manlig ut och det klär inte en kvinna att ha muskler... du ska nog inte bygga mer!" Hmmm.. varför kan man inte bara hålla käften? haha....

      Jepp... energin är det inget fel på! Ibland är jag som en Duracell kanin och ibland händer det att jag känner mig som "Skalman" när hans sovklocka har ringt! ;)

      Kram

      Radera