onsdag 17 september 2014

130 kg i sumo marklyft (nästan)

Igår hade jag köpt Dadlar efter jobbet.... tänkte äta några stycken efter träningspasset! Dom är ju riktigt goda och även om Dadlar är Paleovänligt, så ska man vara lite försiktig med dom. Dom innehåller väldigt mycket socker och påverkar blodsockret. Det positiva är att dom innehåller en massa nyttigheter, men man ska inte trycka i sig en hel låda (även fast man skulle vilja det)! Som sagt ett par stycken direkt efter träningen är helt OK för mig :)


Igår körde Emelie och jag veckans första styrkepass. Vi tränar oftast tis, tor, lör och sön om inget kommer i vägen. Annars ändrar vi bara dagar om det behövs.

Det var fullproppat med folk i styrkesalen och knäböjsställningen var upptagen, men vi körde sumo marklyft istället. Det gick jättebra och jag kände mig stark. Lyfte ett lyft på 120 kg (mitt PB hittills) och det kändes enkelt. Provade ett lyft på 130 kg, men fick bara upp den 10 cm från golvet... haha... Jag borde ha ökat till 125 kg istället, men jag blev lite ivrig ;) Nästa gång!

Gör mig redo för Sumo marklyft 130 kg
Och nej... mina byxor sprack inte... hehe

Stående axeldrag med kabel

Ja ni vet... en annan vinkel bara ;)
Ser ni?! 130 kg 10 cm upp i luften! ;)

2 kommentarer:

  1. Vad kul att få namn på saker även jag brukar göra på gymmet ;-D stående axeldrag!

    Häftigt att du tar så mycket vikt!!

    Nästa gång tar du 130, om inte annat så tar du 125 garanterat!

    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror stenhårt på att jag grejar 125 kg nästa gång! Jag är glad över att jag föddes med "styrke generna" haha... Alla i min släkt har varit "Bamse" starka ;)

      Radera